Субота, 23.03.2019, 19:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків
Меню сайту
Опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 138
Календар
«  Березень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

Впровадження інноваційної методики конструювання при підготовці кравців

Впровадження інноваційної методики конструювання при підготовці кравців

  • Одним із шляхів зацікавлення учнів до предмету та виявлення інтересу, який відкриває великі можливості, їх інтелектуальний і творчий потенціал - є використання на уроках нетрадиційних методів навчання.
  • Однією з необхідних умов є пошук ефективних методів навчання які модернізують професійне навчання за допомогою сучасних методик, використання яких характерне для багатьох професій.

Актуальність питання

Добрий день любителі шиття і професіонали. Сьогоднішня моя стаття для тих, хто шиє на конкретного замовника, хто працюють із конкретною фігурою або реальним клієнтом. Хочу запитати у вас, чи виникають у Вас неточності при конструюванні одягу? Чи є у вас така проблема, що ви повністю відповідаєте методиці конструювання, що все виконуєте так як треба, вибираєте всі потрібні прибавки які рекомендовані, але той результат який ви отримуєте не задовольняє Вас. На конкретного клієнта це ніяк не сідає. Тобто, ви отримуєте якусь нісенітницю, якісь заломи, незрозумілі складки, хоча повністю довіряєте своїй методиці, все зробили як треба так як завжди. Ретельно все виміряли і прорахували, але коли ви одягаєте на конкретного клієнта у вас не виходить крій. Чи задавали ви собі питання  чому так сталося?

Звичайно, перше що приходить в голову людині, це думка самокритична. Я десь не правильно розрахувала, щось не врахувала, не правильно зняла мірки і так далі і тому подібне. Але насправді проблема криється в іншому. І сьогодні я вже можу сказати, що найчастіше проблема в тій методиці, якою Ви користуєтеся. Ви довгий час могли вивчати у вузі, потім займатися самоосвітою, тільки тому що вона популярна, або тому що всі нею користуються, тому що їй сто років, або її печатають у всіх виданнях. Але ви не виробили для себе критеріїв, яка повинна бути методика конструювання. Ось саме про це я і хочу поговорити.

Якщо кожного дня ви працюєте із різними клієнтами, то методика повинна відповідати наступним критеріям:

По-перше і найголовніше, що повинна включати в себе методика, це мірки і розрахунки, які описують фігуру конкретного клієнта. Що це таке? Всі методики наприклад, знімають мірку обхват стегон, але у вашого клієнта може бути якесь особливе стегно. Чи достатньо буде однієї мірки, для того щоб описати форму конкретного клієнта? Мірка обхват стегон говорить лише про деякий розмір стегна конкретного клієнта. Але вона ніяк не опише яка форма стегна, яка форма живота, яка форма сідниць. Тож, якщо по методиці є тільки одна мірка обхвату стегна, цього буде не достатньо  і виріб не гарно буде виглядати на цій ділянці. Точно так можна розглянути і інші частини тіла. Можна говорити про випуклість грудей, про форму плеча. І якщо в методиці немає конкретних мірок, опису саме цих ділянок фігур, отже вони і не будуть враховані при побудові. Тому перш ніж затрачати час на освоєння нової методики конструювання, будь то яка завгодно методика, може дуже популярна, чи дуже подобається подрузі, може якась екзотична методика. Ви подивіться на наявність мірок. Якщо в методиці мало мірок, то це як правило великий і жирний мінус, то значить вона недостатньо точно описує фігуру клієнта.

Друга умова чому має відповідати гарна методика, це простота вивчення і доступність використання. Якщо на методику ви повинні затратити декілька років, чи вам так говорять, то це має вас насторожити. Вивчити любу методику, можна цілком за пів року, а то і швидше, якщо методика гарно викладена, доступна для вивчення. Побудова викрійки повинна бути зручною і не займати багато часу. Там не повинно бути багатоповерхових формул, хитрих систем розрахунку, тобто для вас це повинно бути доступно і не займати більше 10 – 30 хв.

І нарешті третій пункт, якому має відповідати гарна методика. Це можливість автоматизації процесу побудови, або вже є спеціальна програма, куди можна ввести свої мірки і чекати результат. Це звісно спрощує процес, швидко, якісно і у вас є своя викрійка побудована в себе на комп’ютері. Річ не в тім, хоча і це дуже чудово. Якщо методику можна автоматизувати – це говорить про те що вона логічно побудована. Там немає таких речей як: «Прикиньте на око», «Подивіться приблизно». Багато методик цим грішать.

Зробимо висновок. Якщо ви працюєте із різними клієнтами, щоразу будуєте на окремого замовника, то ваша методика конструювання повинна відповідати попереднім умовам. Перевірте свою методику на відповідність, і якщо все гаразд, то ваші вироби будуть чудові, ви отримуватимете гарні результати, це будуть красиві вироби, які гарно сидять на фігурі незалежно від повноти чи якихось інших умов. Ваші вироби завжди будуть радувати вас і ваших клієнтів і завжди будуть відповідати фігурі замовника.

Вивчення та впровадження в навчально-виробничий процес унікальної методики конструювання одягу по автору книги «Генетика крою» від  Галіі  Злачевскої

Взагалі, я дуже скептично ставлюся до всіх методик конструювання одягу. Але методика Злачевской це виняток! Твердо вирішивши, що: "Краще пізно, ніж ніколи!" - Своїми руками сконструювала інструмент для зняття мірок з трьох лінійок (як я могла раніше без нього обходитися?), Вивчила всі її видання, мрію і планую придбати домашню версію програми "Генетика крою ". Унікальність методики полягає в строгому обліку індивідуальних особливостей фігури на етапі побудови викрійки, а не в процесі підгонки, як у класичних методиках. Без примірки, природно, не обійтись, але це буде вже не підгонка, а лише невеличке уточнення.

Її книги написані дуже доступною мовою, десь з гумором, читаються на одному диханні, майже як художня література, незважаючи на те, що в них розповідаються серйозні речі, багато креслень та пояснень. Я б рекомендувала їх вивчати з самого початку і поетапно, від конструкції до конструкції, набиратися досвіду в побудові. Відкривши книжку в середині, навряд чи вийде зробити щось достойне.

У Вас проблеми з кроєм виробів на конкретну фігуру? У чому річ? Пропоную для впровадження в навчальний процес один із уроків.

 

Тема програми: Конструювання спідниці.

Тема уроку: Мірки для побудови креслення спідниць.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Мета уроку:

Навчальна: формувати знання учнів щодо можливостей використання інноваційної методики при знятті мірок для побудови спідниці.

Виховна: формування професійної зацікавленості

Розвивальна: розвиток умінь та навичок професійного використання сучасних методик.

Методи навчання: словесний, наочний.

Між предметні зв’язки: зв'язок із виробничим навчанням

Матеріально-технічне оснащення уроку: мультимедійне забезпечення, презентаційний матеріал, роздавальний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку

ІІ. Актуалізація навчального матеріалу.

- Перевірка раніше вивченого матеріалу.

Викладач:

На попередніх уроках ми вивчали теми: «Види і фасони спідниць», «Конструктивні особливості деталей спідниць в залежності від фасону». . Щоб успішно займатися практичною діяльність, необхідні хороші знання теоретичного матеріалу. Перевіримо ваші знання:

  • Які ви знаєте види спідниць;
  • Які фасони модні в цьому сезоні;
  • Як змінюється конструктивна особливість деталей;
  • Які конструктивні лінії ви знаєте;
  • Які інструменти і пристосування необхідні для зняття мірок;
  • Які мірки необхідно знімати для побудови спідниці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

Викладач

Тема сьогоднішнього уроку «Мірки для побудови креслення спідниць». На попередньому уроці ми розглядали класичні мірки та інструменти якими користуються майже всі кравці та закрійники. Сьогодні мова піде про те, як можна побудувати ідеальну спідницю на будь-яку фігуру, використовуючи не традиційну унікальну методику конструювання. Спершу потрібно виготовити необхідне пристосування - класичний варіант лінійки Злачевской. Ця лінійка не продається в магазинах, її необхідно зробити самостійно. Для її виготовлення знадобляться 3 дерев'яні лінійки, алюмінієва банка, скотч. У підсумку ви повинні отримати одну лінійку зі скошеним кінцем і 2 лінійки з петелькою з алюмінію. Конструкція не повинна бовтатися, між лінійками повинен дотримуватися прямий кут - це важливо для правильного зняття мірок.

 ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

Викладач.

Яким чином ми повинні зняти мірки із замовника, щоб наш крій був високої точності. По-перше потрібно підготувати свого клієнта. Ваш клієнт повинен бути в мінімальній кількості одягу, який щільно прилягаю, по-друге це обов’язково резинка на талії, на самій вужчій частині тулуба. І третє, це ваш клієнт у взутті. І так клієнт готовий. Нам необхідні інструменти: кутова лінійка, сантиметрова стрічка, і широкий кусок кальки складений в декілька разів

         Для побудови прямої спідниці в облипку нам необхідно зняти з фігури такі мірки:

ОТ – обхват талії

ОБ – обхват стегна

ДП –довжина спереду

ДБ – довжина збоку

ДЗ – довжина ззаду.

Та ще декілька парних мірок:

ПХ             ПУ

БХ              БУ

ЗХ              ЗУ

А тепер давайте роздивимося та розберемо ці мірки детально.

Обхват талії мабуть сама знайома мірка. Вимірюється по самому тоншому місці тулуба. Щоб зняти цю мірку, обгорніть клієнта сантиметровою стрічкою те місце, де в нього розташована резинка.

Виміряйте це значення і запишіть. Не потрібно підкладати пальці, вимірюйте без натягу.

А от щоб обміряти стегна, доведеться докласти більше зусиль. Справа в тім що стегна в клієнта, як правил – асиметричні, а ще ми маємо випуклість живота та сідниць. Для того щоб врахувати всі ці нюанси, необхідно скористатися калькою, складеною в декілька шарів. Необхідно обгорнути стегна, дотримуючись щоб верхній та нижні зрізи її були паралельні. 

Таким чином ви зможете врахувати всі випуклості замовника. А саме: випуклість живота, сідниць, які можуть розташовуватися на різних рівнях, та сідниці.

Відмітивши на скільки заходить кінець один на інший, розкладаємо її на столі та переміряємо результат сантиметровою стрічкою. Будьте готові до того, що ваш результат отриманий при допомозі кальки може бути більшим ніж виміряний сантиметровою стрічкою. Це відбувається тому, що при знятті мірки сантиметровою стрічкою, ви не можете врахувати всі випуклості одночасно. І тому коли знімаєте мірку стрічкою кожного разу можете отримати різне значення, і сумніватися почнете в цій мірці. А мірка Обхват стегна сама важлива для побудови спідниць та брюк.

Перевіримо довжини.

ДП – довжина спереду вимірюється стрічкою від резинки на талії через випуклість живота до полу, обов’язково у тому взутті в якому буде знаходитися клієнт.

Для того щоб виконати мірку довжина збоку, необхідно виконати такі ж дії. Прикладаємо сантиметрову стрічку збоку до резинки, проводимо по боку, до найбільш випуклої частини  і потім опускаємо сантиметрову стрічку перпендикулярно вниз до полу. Точно так само знімаємо мірку довжину ззаду. Тільки коли довжину спереду знімали посередині, то довжину ззаду знімаємо по одній із сідниць. Прикладемо сантиметрову стрічку до резинки на талії, проведемо по найвипуклішій частині сідниць і потім до низу.

Як правило всі хто має практику у шитті вже знайомі із мірками: обхват талії, обхват стегон, тільки ви може дещо інакше знімали мірку обхвату стегон. Познайомилися із мірками: довжина спереду, довжина збоку і довжина ззаду. 

А от наступні пари міток для вас нові. Що ж це за мірки? Для того щоб наш виріб був точним необхідно зміряти випуклості спереду, збоку, ззаду.  Пара мірок:

ПХ                      ПУ

Призначені описати  випуклість живота. П – це перед, Х – значення по горизонталі, У – значення по вертикалі. Давайте розглянемо докладніше. Припустимо у нас є якась лінія талії і є випуклість живота. В даному випадку я навіть не буду уточнювати що це за випуклість: живіт, стегно чи сідниці. Нам це неважливо, але якщо ми хочемо виміряти яка ця випуклість, який її розмір, ми повинні знайти саму випуклу точку.

Так як місце знаходження цієї точки і описує фігуру. А далі як ми вже знаємо із математика 6-го класу, будь-яке знаходження точки можна описати двома координатами: Х і У

Х – це віддалення від точки по горизонталі нашої талії, а У (ігрик) -  це віддалення нашої точки по вертикалі. Якщо зміниться одна із координат, зміниться місце розміщення найбільш випуклої точки, тобто випуклість уже буде зовсім інша. Тому для того щоб нам точно побудувати спідницю чи брюки, чи якийсь інший виріб, ми повинні чітко знати місце розміщення випуклих точок на фігурі. А в жінок, як правило, три найбільш явно виражені випуклості.

 Це випуклість живота, тому ми повинні виміряти пару мірок спереду: ПХ і ПУ.

Це випуклість стегон. На даний момент ми говоримо що стегна у нас симетричні. Про більш складні фігури поговоримо пізніше. Випуклість стегон це пара мірок: БХ і БУ.

 І випуклість сідниць описується парою мірок ЗХ і ЗУ. Саме для зняття цих мірок нам і потрібно було виготовити кутову лінійку.

А тепер подивіться яким чином ми повинні будемо виконати виміри.

Прикладаємо кутову лінійку так, щоб гострий кінець її доторкнувся до талії. Сильно не вдавлюйте в клієнта, оскільки можете втратити до одного сантиметра мірки, коли сильно втиснете лінійку в клієнта. Верх лінійки з кутом повинен іти горизонтально, а лінійка із петлею розміщується вертикально. Цю лінійку розмістіть таким чином щоб вона обов’язково доторкнулася до найбільш випуклої точки.

Розглянемо нашу фігуру і знімемо необхідні мірки це ЗХ і ЗУ. Ідемо далі і виміряємо випуклості збоку до найбільш випуклої точки стегон, це мірки БХ і БУ. Точно так само знімається мірка і по випуклості живота, це мірки ПХ і ПУ. Жіночі фігури дуже різноманітні за формою. Може бути і різна випуклість живота, і різна випуклість сідниць. Які б різні не були стегна, все їх різноманіття можна описати в ці шість мірок. Саме ці три пари мірок дають можливість зробить індивідуальний крій на кожну різноманітну фігуру. Потрібно віднестися із великою відповідальністю до зняття мірок. Із першого погляду все здається дуже просто, а насправді зняття мірок це навик який отримується не відразу. І можливо вам доведеться виміряти не одну фігуру і не п’ять хвилин а довше, доки ви не зрозумієте всі нюанси. Обміряйте клієнта і запишіть мірки на папері вони нам стануть в нагоді в наступному етапі побудови ідеальної спідниці.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Підбиття підсумків уроку.

Викладач.

Отже, пригадайте, що ми вивчили сьогодні на уроці.

Бесіда.

  1. про які необхідні інструменти та пристосування для зняття мірок ви сьогодні дізналися.
  2. які мірки необхідно зняти для побудови ідеальної спідниці.
  3. як вимірюється та записується мірка напівобхват талії.
  4. як вимірюється та записується мірка напівобхват стегон.
  5. як вимірюється та записується мірка довжини спідниці.
  6. в чому унікальність методики конструювання по методиці Г. Злачевської.

 

- Оцінювання роботи учнів на уроці та мотивація оцінок.

 

- Домашнє завдання: на уроках виробничого навчання виготовити згідно з кресленням двошовну спідницю. Після пошиття визначте переваги та недоліки даної побудови. Сфотографуйте та складіть невеликий текст-аналіз.

 

Викладач спецпредметів, Л.В. Бударова





Наш контакт:


Пошук
















Конструктор сайтів - uCoz