Субота, 23.03.2019, 20:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків
Меню сайту
Опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 138
Календар
«  Березень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

П.В. Харчук

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

ПТУ № 25 м. Зіньків 

 

Розглянуто на засіданні

Методичної комісії

Викладачів та майстрів будівельного профілю

Протокол  № 11  від  23. 11. 2014

Голова методичної комісії

_____________ О. В. Попенко


 

Методична розробка уроку теоретичного навчання

для учнів, що навчаються за професією «Муляр, штукатур»

кваліфікація: штукатур 2 розряд

Тема уроку:

"Способи накидання розчинової суміші кельмою з сокола та ящика на стіни і стелю"

 

Розробив

викладач вищої категорії, 

старший викладач

П.В. Харчук


 

 

Зіньків 2014

 

Тема програми: Накидання розчинових сумішей навкидь.

Тема уроку: Способи накидання розчинової суміші кельмою з сокола та ящика на стіни і стелю.

Мета уроку:

  • Навчальна: Формувати в учнів знання про прийоми оштукатурювання  поверхонь, ознайомити з різними видами поверхонь, які підлягають штукатуренню; розглянути дефекти, які виникають під час штукатурення та способи їх усунення.
  • Розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, сприяти розвитку професійного інтересу.
  • Виховна: виховувати любов до обраної професії, спостережливість та допитливість, відповідальне ставлення до роботи.
  • Методична: активізація пізнавальної діяльності учнів на заняттях за допомогою використання інформаційно-комунікаційних технологій.

Тип уроку: комбінований                     

Матеріально-технічне забезпечення:

  • персональний комп’ютер;
  • мультимедійна презентація;
  • відеоролики:
    • Тема: «Штукатурення цегляної поверхні цементно-вапняним розчином»;
    • Тема: «Інноваційні методи штукатурення  поверхонь (Автомат для штукатурення поверхонь)».
  • плакати:
    • «Інструменти для виконання штукатурних робіт»;
    • «Металеві та дерев’яні ящики для розчину»;
    • «Накидання розчину на поверхню з ящика кельмою»;
    • «Накидання розчину на поверхню з сокола».
  • картки завдань та кросворди з попередніх тем.

Міжпредметні зв’язки: Матеріалознавство, охорона праці.

Час: 45 хв.

Література:

1. Добровольський Г. М. Штукатурні і облицювальні роботи:  Підручник для учнів проф. – тех. навч. закладів освіти. – К.: Техніка, 1997. – 304 с.: іл. – Бібліогр.: с. 296.

2. Нікуліна А. С. Штукатурні роботи (інтегрований курс модульного навчання): Підручник для проф.-тех. навч. закладів:  - Ч. І. – К.: Вікторія 2004. – 384 с. + кольорова наклейка.

 

Хід уроку

1.    Організаційна частина:
- перевірка наявності учнів: рапорт чергового.
- перевірка готовності учнів до уроку.

- перевірка  та закріплення знань з попередньої теми уроку:  картки завдань «Підготовка поверхонь під  штукатурення» Додаток А, кросворд  Додаток Б.

2.  Актуалізація знань:
Повідомлення теми та мети  уроку:

Слайд 2.

Викладач: Тема сьогоднішнього уроку: Способи накидання розчинової суміші кельмою з сокола, з ящика на стіни і стелю.

-   цільова установка та мотивація до теми уроку:

Викладач: Знання, які Ви здобудете на цьому уроці, стануть вам в пригоді, коли будете самостійно працювати на виробництві, або виконувати ремонт переміщень. Ви повинні добре знати технологію підготовки поверхонь, правильно вибрати спосіб обробки відповідно типу поверхні, контрольно-вимірювальні інструменти та інструменти для роботи, які необхідно використовувати для вибраного способу обробки. Знання з даної теми дасть вам змогу бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці.

-     перевірка опорних знань умінь і навичок учнів:    

Слайд 3.

1.      Що таке штукатурка?

2.     З яких шарів складається штукатурка?

3.     Який перший етап при  штукатуренні?

4.     Розкажіть види поверхонь які підлягають штукатуреною?

5.     Як підготовити поверхні, різних видів, під штукатурення?

Викладач: Давайте пригадаємо н що необхідно пам’ятати при штукатуренні поверхонь:

Слайд 4.

1.     показники міцності поверхні повинні бути ≥ міцності натиску штукатурки;

2.     на гіпсову основу не можна ложити цементні розчини і склади в які входить цемент;

3.     поверхню, що вимагає хорошоюї паро-проникності, не слід штукатурити матеріалами, блокують цей процес;

4.     поверхню на якій утворюються висоли не слід покривати щільною штукатуркою;

5.     потрібно враховувати коефіцієнт кліматичного розширення основи і штукатурки.

3. Формування нових знань:
- повідомлення нової навчальної інформації;

Викладач: В темі сьогоднішнього заняття згадуються вже вам відомі інструменти, давайте пригадаємо їх:

Слайд 5.

Учень 1: Сокіл — це щит з ручкою всередині. Виготовляють щит з дерева або дюралюмінію. Сокіл слугує для перенесення розчину від ящика до місця утримування розчину в руці під час накидання його на поверхню, а також для розрівнювання штукатурки.

Слайд 6.

Учень 2: Кельма - ручний інструмент, відшліфована з обох сторін сталева лопатка з вигнутою ручкою з дерева або пластмаси.

Слайд 7.

Учень 2: Ящик для розчину бувають металеві та дерев’яні.

Слайд 8.

 Викладач: Залежно від товщини штукатурного шару, способу його нанесення і якості опорядження, штукатурку поділяють на:

  • просту;
  • поліпшену;
  • високоякісну;

В чому їх відмінність?(обговорення)

Викладач: Розглянемо існуючі прийоми накидання:

Слайд 9.

На стіну:

  • «зліва на право»;
  • «з права на ліво»

На стелю:

  • «через плече»
  •  «від себе»
  • «над собою»

Операції та прийоми накидання розчину навкидь з сокола

Слайд 10.

1. Набирання розчину на сокіл. З ящика штукатурною лопаткою накладіть розчин на сокіл. Для цього візьміть у ліву руку сокіл, а в праву – штукатурну лопатку, підійдіть до ящика і станьте так, щоб права нога була ближче до ящика Один край сокола покладіть на борт ящика, інший підійміть угору приблизно на 10 см. Похила площина сокола спирається на руку та борт ящика. Це надасть стійкості соколу. А рука менше напружуватиметься.

Потім візьміть з ящика порцію розчину і покладіть її спочатку на піднятий бік сокола (блище до руки) , а потім послідовними рухами донизу.

Слайд 11.

2. Надлишки розчину зніміть з країв сокола

3. Набирання розчину з сокола кельмою. Сокіл з розчином злегка нахиліть від себе і наберіть порцію розчину правим ребром чи кінцем штукатурної лопатки по всій її довжині так. Щоб лопатка рухалася від краю сокола до його середини.

Слайд 12.

4. Накидання розчину навкидь на стіни з ліва на право – найзручніший прийом накидання розчину. За виконанням кидка лопаткою працює не вся рука, а тільки кисть. Для цього зробіть змах і різко зупиніть руку з кельмою. Змах не повинен бути дуже сильним тому що розчин розлетиться.

Різкість замаху залежить від крутості розчину та потрібної товщини штукатурного шару. Для тонкого шару – змах різкий. Товстий шар – змах несильний.

За накидання розчину на середину стіни з ліва на право  дотримуйтесь такої пози. Ноги на ширині плечей, праву ногу тримайте трохи позаду. Злегка зігніть ноги в колінах. Сокіл з розчином спирайте на ліву зігнуту в лікті руку, підтримуючи її на рівні пояса.

За накидання розчину на низ стіни вагу тіла перенесіть на ліву зігнуту ногу. Тулуб нахилений залежно від рівня стіни від підлоги, накидайте розчин з низу в гору.

Слайд 13.

5. Накидання розчину з права на ліво виконується складніше, немов через руку, відстань між кельмою та поверхнею збільшується, тому і сила замаху теж.

За накидання розчину на середину і низ стіни з права наліво станьте півобертом до стіни, ноги розставте на ширину плечей , сокіл одним кінцем тримайте на злегка витягнувши ліву руку. Правою набирайте розчин кельмою і на повну витягнуту руку робіть замах.

За накидання розчину на низ стіни на витягнуту праву ногу вище коліна спирайте одну сторону сокола з розчином. Ліву ногу зігніть у колінах та нахиліть тулуб. На повну витягнуту руку робіть замах.

Слайд 14.

6. Прийоми накидання розчину кельмою з сокола на стелю.

Операції та прийоми накидання розчину навкидь з ящика

При накидання розчинової суміші кельмою з ящика використовують такі ж прийоми роботи, як із сокола.

Необхідно звернути увагу на такі особливості роботи: розчиновий ящик ставлять на відстані 1 м. від стіни. Штукатур набирає з нього кельмою розчин, і накидає на стіну. Якщо розчин накидають вище рівня ящика. То його встановлюють близько до стіни. Це дозволяє не робити зайвих рухів, а розчин що відлітає від стін знову потрапляє до ящика. Під час роботи ящик пересувають відносно до наступного місця накидання розчину.

Показ відеоролика № 1:      

Тема: «Штукатурення цегляної поверхні цементно-вапняним розчином»

 Обговорення відеоролика:

  1. Назвіть використані інструменти?
  2. Опишіть підготовку поверхні?
  3. Які способи та прийоми  використовує робітник при штукатуренні поверхні?
  4. Для чого необхідно правило?
  5. Можливі дефекти та способи їх усунення.

Показ відеоролика № 2:     

Тема: «Інноваційні методи штукатурення  поверхонь (Автомат для штукатурення поверхонь)»

Обговорення відеоролика

Викладач: Самою головно умовою при штукатурних, та інших видах роботи є дотримання правил техніки безпеки:

Слайд 15.

  1. працювати в спецодязі;
  2. використовувати індивідуальні засоби захисту;
  3. користуватися справними інструментами.

4. Закріплення нового матеріалу:
Викладач: Давайте пригадаємо, які прийоми накидання штукатурки ми розглянули на сьогоднішньому уроці.

1. Розкажіть послідовність накладання розчину на сокіл?

2.  Розкажіть технологічну послідовність виконання прийомів накидання розчину зліва на право?

3. Розкажіть технологічну послідовність виконання прийомів накидання розчину з права на ліво?

4. Різкість змаху руки залежить від…?

5. Розкажіть особливості накидання розчину з ящика?

6. Розкажіть, яких правил техніки безпеки необхідно дотримуватись при штукатуренні поверхні?

5. Підведення підсумків:

- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- повідомлення та обґрунтування оцінок;

- видача домашнього завдання.

Д/з: Добровольський Г. М. Штукатурні і облицювальні роботи ст: 69 – 71.

Нікуліа А. С. Штукатурні роботи ст.: 228 – 233. 

 

Додаток А

 

КАРТКА – ЗАВДАННЯ № 1

1. Від чого залежить якість штукатурки?

КАРТКА – ЗАВДАННЯ № 2

1. Вимоги до поверхонь що підлягають штукатуренню

КАРТКА – ЗАВДАННЯ № 3

1. Від чого залежить якість штукатурки?

КАРТКА – ЗАВДАННЯ № 4

1. Підготовка дерев’яних поверхонь до штукатурення.

КАРТКА – ЗАВДАННЯ № 5

1. Підготовка сталевих балок до штукатурення.

 

Додаток Б

Питання до кросворду № 1

По вертикалі

1. Пристрій для виконання надсічок на стіні

По горизонталі

1. Інструмент для перевірки рівності поверхні

2. Інструмент для забивання цвяхів

3. Інструмент для накидання розчину

4. Інструмент для надсікання поверхні?

Питання до кросворду № 2

По вертикалі

1. Пристосування для зберіганні розчину при накиданні

По горизонталі

1. Пристрій для виконання надсічок на стіні

2.Пристосування, які укладаються на риштування для виконання штукатурних робіт

3. Інструмент для підтримування розчину при накиданні на поверхню.

Питання до кросворду № 3

По вертикалі

1. Інструмент для  забивання цвяхів.

По горизонталі

1. Пристосування для виконання ремонтних робіт на висоті.

2. Інструмент з накидають розчин на поверхню на висоті.

3. Пристрій для підготовки поверхні під обштукатурювання.

4. Обладнання з якого виконують оштукатурювання на висоті.





Наш контакт:


Пошук
















Конструктор сайтів - uCoz