Четвер, 12.12.2019, 10:56
Вітаю Вас Гість | RSS

Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків
Меню сайту
Опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 141
Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Статистика

І.М. Півень ПРОДОВЖЕННЯ

Повернутися назад

Дефекти плиткових облицювань і їх усунення

Усунення дефектів. При облицьовуванні стін і перегородок можливі наступні дефекти.

Відшаровування плиток від прошарку розчину в результаті усадки при твердінні потовщеного шару розчину або вживання жирних розчинів (з великим змістом терпкого). Такі ж пошкодження відбуваються при різкому нагріві фанерованої поверхні, що знаходиться в місцях розташування опалювальних приладів, а також через брудну, погано обчищену від пилу тильної сторони плиток.

Відшаровування облицьовування разом з прошарком розчину відбувається при нерівномірному осіданні будівлі, вібраційних коливаннях конструкції, хиткості підстави.

Крізні тріщини у фанерованій поверхні можуть з'явитися по лінії швів або через облицювальну плитку в результаті осадкових деформацій будівлі.

Спотворення малюнка виникає в результаті неякісного виконання облицьовування, укладання дефектних плиток.

Знайдені дефекти облицьовування усувають. Ділянки облицьовування біля дефектних місць перевіряють простукуванням. Знайдені плитки, що при цьому відшарувалися, обережно знімають, щоб не пошкодити і використати повторно. Дефектні плитки (з тріщинами, відбитими гранями ) видаляють по частинах за допомогою скарпеля або зубила. Плитку, що видаляється, вибивають невеликими шматочками від середини до країв, щоб не пошкодити грані суміжних плиток. Якщо на місці плиток, що відстали або пошкоджених, зберігся міцний прошарок розчину, то її не видаляють, щоб не припуститися відшаровування сусідніх ділянок облицьовування.

При наклеюванні плиток на шар мастики стежать, щоб їх лицьова поверхня не виступала з площини облицьовування. Плитки при невеликому об'ємі робіт, що відшарувалися, встановлюють на густотертих білилах, світлих емалевих фарбах або на синтетичних мастиках ПЦ і КЦП. Пустки в прошарку розчину заздалегідь закладають розчином, щоб наклеювані плитки прилягали всією тильною поверхнею.

Пошкоджені місця облицьовування, укладеного на глинобитумной мастиці, виправляють. Для цього полум'ям паяльної лампи плитку прогрівають протягом 0,5 мін. Потім кінцем шпателя або стамески плитку відділяють від прошарку. Для повторного використовування знятих плиток залишки мастики із стіни видаляють дрантям, змоченим в гасі або водному розчині оцту (100-125 г оцту на 0,5 л води).

Обробка фанерованої поверхні. Облицьовування очищають від потьоків розчину і мастики. Сліди розчину видаляють, протираючи лицьову сторону спочатку вологою, а потім сухим дрантям. Забруднення мастикою очищають дрантям, змоченим в керосині, скипидарі або іншому розчиннику. Патьоки затверділого розчину або мастики не можна зіскоблювати ножем або іншими твердими предметами, щоб не подряпати лицьову поверхню.

Шви заповнюють цементним розчином складу 1: 1 або 1: 2 незалежно від того, на мастиці або на розчині встановлені плитки. Порцію розчину накладають на дерев'яну терку з робочою поверхнею з губчастої гуми або на шпатель, обтягнутий гумою. Потім рухом терки або шпателя вздовж і поперек шва розчин вмазують в поглиблення між плитками."

Розчини для закладення швів, приготовані на білому портландцементі або з добавкою вапнякової муки, малопомітні на поверхні з білої глазурованої плитки. Для контрасту шви на лицьовій поверхні заповнюють кольоровими розчинами. З білим кольором облицювальної плитки добре гармонують розширені шви зеленого кольору, з голубою глазурованою плиткою - шви білого кольору.

Після заповнення швів облицьовування захищають від забруднення при виконанні подальших обробних робіт. Для цього її поверхню заклеюють папером або покривають тонким шаром гіпсового або крейдяного тесту, що видаляється при остаточному очищенні лицьової сторони облицьовування.

 

          Закріплення нового матеріалу на вступному інструктажі (5 хв)

Для закріплення нового матеріалу викликаються декілька учнів, які відповідають на питання та виконують  практичне завдання. Інші учні спостерігають і при необхідності виправляють помилки.

  • Як укладають перший маячний ряд?
  • Який необхідний інструмент при виконанні розмітки?
  • Як починають укладати другий і наступні ряди?
  • За допомогою чого перевіряють вертикальність крайніх плиток другого і наступних рядів?

Повідомлення учням критеріїв оцінювання практичного виконання завдання (1 хв).

10-12 балів – завдання виконано без проектних відхилень та допомоги майстра виробничого навчання;

7-9 балів – завдання виконано з допустимими відхиленнями без допомоги майстра виробничого навчання;

4-6 балів – завдання виконано з перевищенням відхилень, але з можливим виправленням та допомогою майстра виробничого навчання.

Підведення підсумків вступного інструктажу (2 хв).

         Аналізуючи проведення вступного інструктажу, приходимо до висновку, що учні чітко зрозуміли послідовність технологічного процесу виконання завдання, також вміло використовують плакати та натурально виконаний зразок укладеної плитки на вертикальній поверхні.

Видача фронтального завдання учням для самостійного його виконання (5 хв).

Норма виробітку на кожного учня (2 м квадратних).

Норма затраченого часу – 4 години 45 хвилин.

Цільові обходи робочих місць учнів

Мета: виявити допущені учнями  найбільш виконувані помилки та працювати над їх усуненням.

  1. Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання;
  2. Розподіл учнів за робочими місцями;
  3. Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;
  4. Цільові обходи майстром робочих місць;
  5. Прийом майстром виконуваних робіт;
  6. Прибирання робочих місць.

Майстер перевіряє:

  • правильну організацію та утримання робочих місць;
  • технологічну послідовність у виконанні завдань;
  • правильність виконання трудових прийомів;
  • правильність ведення самоконтролю;
  • дотримання безпечних правил виконання робіт;
  • економне використання матеріалів;
  • правильність користування інструментами;
  • самостійність у вирішенні складних питань;
  • уміння долати труднощі в роботі;
  • самостійне усвідомлення допущених помилок та їх виправлення.

 

Перший обхід – цільовий практичний.

  • підготовка робочого місця;
  • дотримання правил ТБ;
  • слідкування за точністю;
  • при виявленні загальних недоліків в роботі учнів провести поточний колективний інструктаж.  

          Другий обхід – цільовий індивідуальний.

  • перевірка дотримання технічних умов;
  • цільові обходи робочих місць: своєчасне виявлення і усунення дефектів при виконанні робіт, способи їх попередження;
  • перевірка ведення самоконтролю;
  • індивідуальний інструктаж з окремими учнями.

          Третій обхід – комплексний

  • прийом і оцінювання виконуваних робіт.

 

ІV Прийом виконаних учнівських робіт (10 хв)

Зразки виконаних робіт дають можливість:

  • проявляти творче ставлення до роботи і навчання;
  • зацікавити обраним фахом;
  • довести переваги самостійних методів навчання;
  • формувати адекватну самооцінку навчальних здібностей учнів;
  • проявити велике терпіння та наполегливість в навчанні;
  • поповнити знання та досвід;
  • використовувати комунікативні якості характеру.

 

Прибирання робочих місць (5 хв)

Перевірку здійснює староста групи та відповідальний за охорону праці.

 

V Заключний інструктаж (10-25 хв.)

  1. Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  2. Оцінка роботи учнів;
  3. Аналіз помилок та засоби їх усунення;
  4. Повідомлення та обґрунтування оцінок;
  5. Видача домашнього завдання.

 

VІ. Підсумки уроку (5 хв).

Згуртовування учнів до обговорення теоретичних і практичних завдань. Питання для обговорення:

  • Чи все зрозуміло при вивченні нового матеріалу?
  • Що могло більше допомогти б при виконанні практичного завдання?
  • Розглядаємо питання взаємодопомоги (відмінник поруч з невстигаючим).
  • Виконання практичного завдання у вигляді конкурсу (розділення на дві бригади).
  • Позитивність поруки (виконання практичного завдання без невстигаючих).

 

           VІІ. Домашнє завдання (5 хв).

Повторити вивчений матеріал та підготуватися до наступного уроку відповідно до теми.

 

 

Майстер в/н                                    Півень І.М.

 

Використані інформаційні джерела

  • http://www.bibliofond.ru/view.aspx?id=476391
  • http://www.telenir.net/domovodstvo/stroim_banyu/p15.php
  • http://gardenweb.ru/tekhnologiya-oblitsovki
  • http://www.pandia.ru/2945/
  • http://www.kazedu.kz/referat/159229
  • http://www.bestreferat.ru/referat-112887.html
  • http://licey-metrostroya.spb.ru/index.php?id=2073
  • http://festival.1september.ru/articles/607971/

 

Фотозвіт


Додаток А

1 2





Наш контакт:


Пошук
















Конструктор сайтів - uCoz