Четвер, 12.12.2019, 11:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків
Меню сайту
Опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 141
Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Статистика

Естетичні властивості тканин. Роль кольору в одязі (ПРОДОВЖЕННЯ)

Повернутися назад

Розповідає, що в залежності від змісту візерунки на тканинах бувають сюжетні, тематичні та безпредметні.

Учні відповідають на такі питання:

1. Які візерунки відносяться до тематичних, сюжетних, абстрактних?

2. Для оформлення яких виробів використовуються сюжетні візерунки?

3. Які візерунки на тканинах зустрічаються найчастіше?

4. Чи впливає характер малюнка на розкрій та пошив виробів?

Характер малюнка має значення для швейного виробництва. Є малюнки легкі і складні. Такі малюнки як в горошок, дрібні кільця, квіти відносяться до легких в розкрої і пошитті. Тканини в смужку розкроювати і шити складніше, так, як в них не допускається перекіс. Більшої уважності потребує розкладання лекал при розкроюванні комірів блузок та чоловічих сорочок. Ще складніше розкроюються тканини з великими малюнками а особливо в велику клітинку. Розкладання лекал і розкрій таких тканин вимагає підвищеної уваги. Не допускається перекіс на тканинах у клітинку. Малюнок повинен співпадають на всіх полотнищах і в окремих симетричних деталях. Ось чому витрати тканини на виріб з таким малюнком більший ніж гладкофарбованих тканин та тканин з дрібним  візерунком.
Викладач демонструє зразки тканин. Серед зразків  сурові, напівбілі, вибілені, гладкофарбовані, вибивні, строкатоткані, меланжеві, муліновані. Учням необхідно назвати вид забарвлення тканин.  Деякі види забарвлення учні вивчали при вивченні теми "Обробка бавовняних та лляних тканин". Учні розпізнають зразки сурових, напівбілих, вибілених, гладкофарбованих та вибивних тканин.

Викладач з метою повторення раніше вивченого матеріалу ставить перед учнями такі запитання:

1. Який колір мають сурові тканини?

2. Які тканини ( за волокнистим складом) найчастіше зустрічаються напівбілими?

3. Як отримують гладкофарбовані тканини?

4. Як ви розпізнаєте вибивні тканини? 
    Демонструючи зразки строкатотканих тканин викладач розповідає, що строкатотканими називають тканини які виткані з різних по кольору ниток або пряжі. ( Мал.4).

Мал. 4

    Меланжевими називають тканини які виготовлені з меланжевої пряжі. При цьому викладач ставить перед учнями запитання: Яка пряжа називається меланжевою? Використовуючи зразки меланжевих тканин викладач розповідає який вигляд вони мають. (Мал.5).

 

Мал. 5

Мулінованими називаю тканини які виготовлені з двохкольорової або багатокольорової крученої пряжі;  як правило з ниток різного волокнистого складу. Скручування різнокольорової пряжі надає тканинам характерну строкатість (Мал. 6).


Мал. 6.

    Муліновані тканини з багатокольорової пряжі можуть бути дуже схожими на меланжеві. Для правильного визначення необхідно розкрутити пряжу до складових ниток або волокон. Викладач демонструє зразки мулінованих тканин і ще раз наголошує чим відрізняються меланжеві тканини від мулінованих.
    Демонструються зразки матеріалів з блискучою лицевою поверхнею. Блиск це властивість текстильних матеріалів дзеркально відбивати світло. Учні відповідають на наступні питання:
1. Від чого залежить блиск тканини?
2. Які емоції у людини виклиають тканини з різким блиском?
3. Яка причини виникнення місцевого блиску на виробах при носінні?
    Викладач розповідає що при  волого тепловій обробці (ВТО) деталей швейних виробів на окремих ділянках утворюється небажаний блиск (ласи) причиною виникнення лас є нерівномірне розприділення зусилля прасування на поверхню деталі із за наявності на ній потовщених ділянок (швів, виточок і т.д.). На цих ділянках волокна сплющуються і в результаті чого утворюються ділянки з блиском. Ласи видаляють відпарюванням.
    Демонструючи зразки тканин викладач характеризує прозорість. Це здатність пропускати різними тілами промені і бути сприйнятими візуально з протилежного боку. Найбільшу прозорість мають малощільні тканини з синтетичних волокон та натурального шовку.
    Фактура характеризує загальний зовнішній вигляд тканини та готового виробу. Викладач показує зразки матеріалів різної фактури: рівної матової, рівної блискучої, ворсової, дрібнорельєфної тощо. Фактура це важлива властивість тканини яка залежить від моди, її беруть до уваги під час крою та пошитті одягу.
    Туше це враження яке складається у людини внаслідок дотику пучками пальців до тканини. Оцінюючи тканину фахівці використовують термінологію: м’яка, жорстка, слизька, пружна, шовковиста, холоднувата тощо. При розповіді викладач використовує різні зразки тканин.
    На робочих місцях учнів знаходяться журнали "Ательє" №1 2013 рік і "Бурда" №1 2013 рік. Розглядаючи їх учні знайомляться з тенденціями моди на 2013 рік.  Увагу учні впершу чергу звертають на текстильні матеріали. В ході бесіди з учнями викладач уточнює і доповнює їх відповіді про модні тканини на 2013 рік. Смужка і клітинка одночасно самі модні візерунки в одязі 2013 року. Переважають багаточисельні різноманітні варіації шотландської клітинки. Частіше всього великі  і контрастні але достатньо урівноважені за композицією. За "шотландкою" ідуть великі "виші" " Віконні переплетення". Смужка і клітинка можуть нашкодити силуету якщо неправильно їх використовувати. Тому хто бажає зменшити декілька сантиметрів в талії і стегнах потрібно використовувати вертикальні смужки або грамотно їх поєднувати з горизонтальними. Тканини з горизонтальними смужками підходять для струнких жінок. Сукня у велику клітинку розміщену по діагоналі візуально зменшить зайві кілограми (Мал. 7, 8).

Мал. 7.

Мал. 8.

Сезон відмічений яскравою і насиченою гамою кольорів з обов’язковим використанням червоних тонів. Гамма  червоних може бути від вогняного до темно-червоного, від червоного з коричневим відтінком до кольору бордо. Виріб може бути виготовлений з тканини одного тону або двох, трьох близьких відтінків. Доповнити діалог червоних тонів під силу тільки пурпуровому або чорному. Дизайнери роблять ставку на гладенькі тканини з м’якою оксамитовою або  блискучою поверхнею. Теплому  кольору  відповідає тепле туше   тканин  (Мал. 9).

Мал. 9.

Важливим у модному асортименті є використання дубльованих матеріалів. Обов’язковим для них сьогодні виражений контраст сторін - не тільки по кольору а й по фактурі. Дублюють тканини з трикотажем, рельєфно ворсову тканину з гладенькою, синтетичну з натуральною.
Модними залишаються тканини під забарвлення леопарда, жирафа і рептилій. Потрібно звернути увагу на пташок, мишок, зайчиків любих розмірів (Мал. 9).

Мал. 10

Трикотаж один із основних матеріалів актуальної моди, яка сьогодні відкрито ретроспективна і переробляє ідеї попередніх десятиріч. Трикотаж відрізняється широтою варіації від гладеньких полотен до  декоративних рельєфних і багатокольорових рішень (Мал. 11,  12 ).

Мал. 11

Мал. 12

Закріплення матеріалу проводиться по індивідуальним карткам-завданням. Учні виконують п’ять завдань по визначенню змісту візерунка (Мал.13-14).

Мал. 13

Мал. 14

При підведенні підсумків уроку викладач здійснює аналіз  роботи учнів на уроці. Протягом уроку  викладач робить відмітки проти прізвищ кожного учня: правильна відповідь " + ", частково правильна " .", неправильна " - ". Проводячи такий облік видно активність учнів на уроці, кількість правильних відповідей. Аналізуючи даний облік а також відповіді учнів при закріпленні матеріалу по карткам завданням, викладач виставляє оцінки і проводить їх мотивацію. Урок закінчується  озвученням домашнього завдання. Учням необхідно опрацювати матеріал з підручника К.Р. Лазур ( "Швейне матеріалознавство" стор. 104-106), підібрати зразки тканин різного забарвлення та прикріпити їх в зошит.

Висновки

Успіх уроку теоретичного навчання залежить від того наскільки викладач може зацікавити учнів  матеріалом теми. Зацікавленість учнів темою демонструвалося на різних етапах проведення уроку.

При підготовці домашнього завдання всі учні підготували коротку характеристику кольорів. На уроці учні були активні – це також вказує на зацікавленість темою уроку. Матеріал викладається в логічній послідовності, що також впливає на активність учнів на уроці. Викладач підчас уроку ставить перед учнями запитання  таким чином щоб вони намагалися вирішувати їх самостійно. Урок проводиться методом бесіди. Матеріал який пояснює викладач ґрунтується на отриманих раніше знаннях на попередній уроках матеріалознавства, на уроках виробничого навчання, конструювання та спец малювання. Активність учнів на уроці є важливим засобом розвитку розумових здібностей сприяє більш міцному і свідомому засвоєнню матеріалу.

Важливу роль в процесі проведення уроку відіграє наочність. На уроці використовувалися плакати, натуральні зразки тканин, журнали мод. Перевага надавалася натуральним зразкам. Учні на своїх робочих місцях можуть добре роздивитися зразки тканин, спробувати їх на дотик, у них є можливість витягти з відкритих зрізів пряжу (нитки). В методичній розробці описано використання наочних посібників на різних етапах уроку.

Домашнє завдання допоможе більш свідомому засвоєнню теми уроку. Тому крім теоретичних знань учням потрібно підібрати зразки тканин з різним видом забарвлення та різним змістом малюнку.

Підведення підсумків уроку дало такі результати. Виставлені такі оцінки: „11”- один учень, „10”- п’ять  учнів, „9” – три учні, ”8”- два.

 

Список використаної літератури

1. «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми», збірник наукових праць, випуск третій, Київ-Вінниця, 2003р.

2. Михайло Чепіга «Стимуляція здоров’я та інтелекту», видавництво «Сполом», Львів, 2001р.

3. К.Р.Лазур «Швейне матеріалознавство», видавництво «Світ», Львів, 2003р.

4. Л.В.Сліпчишин «Урок як ефективна форма навчання», Львів, 2001р.

5. О.А.Патлашенко «Матеріалознавство швейного виробництва», Київ, 2003р.

6. Журнал «Ателье», №1 січень 2013р.

7. Журнали «Burda», №1 січень 2013р.

1 2





Наш контакт:


Пошук
















Конструктор сайтів - uCoz